Salten Aqua har fått ny profil

Med ny profil og logo skal Salten Aqua bli mer synlig på en profesjonell måte.

– Vi har jobbet mye med omleggingen i samarbeid med profesjonelle aktører. Selv er vi godt fornøyd med resultatet, sier Geir Wenberg i Salten Aqua. En ny og tiltalende logo er allerede på plass og skal være en viktig komponent i byggingen av merkevaren vi leverer, sier Wenberg.

Den nye bedriftsprofilen skal prege bedriftslokaler, idrettsarenaer og der bedriften ellers velger å profilere seg. For Salten Aqua er det viktig å vise at konsernet med sine eierselskaper har lokal forankring.

Slakteriet Fiskekroken på Sør-Arnøy har byttet navn til Salten N950, mens smoltprodusenten Salten Havbruk med avdelinger i Breivik i Bodø og Vik i Saltdal er blitt til Salten Smolt.

– Den nye logoen skal gå igjen i samtlige av våre bedrifter. Målet er en mer helhetlig profil, sier daglig leder Geir Wenberg i Salten Aqua.

Oppdrettskonsernet har også fått ny hjemmeside som et ledd i ny profil og ytterligere merkevarebygging. Her er det historikk, informasjon og nyhetsartikler om Salten Aqua og eierselskapene.

– Forbrukerne skal bli kjent med oss på en ny og bedre måte, sier Wenberg.

– Vi har en egen bil som distribuerer laks lokalt, og når den kjører forbi skal det vises at den er på oppdrag for lokalprodusert mat og lokale arbeidsplasser av god kvalitet, sier Wenberg.

Salten Aqua har hånd om hele verdikjeden fra rogn til marked. Målet er ferdig produkt i kjøledisken. Det er et fortrinn konsernet ønsker å videreutvikle.

– Dette arbeidet er så vidt kommet i gang, sier en optimistisk Geir Wenberg.

Foto av Lars Antonsen

Previous
Previous

Veien videre

Next
Next

Besøk av Breivika Barnehage